Samtal jag inte gärna ringer

Tidigare kände jag stort obehag inför att behöva tala i telefon. Värst var när jag skulle ringa upp någon. Detta har dock arbetats bort under de senaste åren, så nu har jag inte alls samma problem. Inte för att jag alltid är så himla förtjust i att behöva ringa vissa samtal, men jag känner i alla fall inte samma obehag som tidigare.
 
 
 
 
Jag har mycket telefonkontakt med klienter i jobbet och vissa samtal är roligare att ringa än andra. Den sorts samtal som jag tycker särskilt illa om att ringa, är när jag ska påminna om betalning i de fall då klienterna inte betalt sina fakturor eller avgifter. Det känns alltid lika fel att ringa och kräva in betalning, eftersom jag känner mig som en girig människa. Å andra sidan förstår jag att jag inte ska ta det personligt då det inte är jag som privatperson som ringer dessa samtal, utan jag är en del av advokatfirman och utan regelbundna inkomster skulle verksamheten inte fungera.
 
Samtidigt tycker jag att det är bättre att i första hand ringa än att skriva brev, eftersom det är lättare att linda in det hela vid ett telefonsamtal. Jag inbillar mig att det inte känns lika hotfullt att få ett telefonsamtal jämfört med att få ett kravbrev hemskickat. Men ändå - det är inga samtal som jag gärna ringer.
 
Är detta något du känner igen dig i?


Dagens citat:

"Man måste inte alltid förstå varandra, det räcker ofta med att man tror gott."
(Tomas Sjödin)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie