Dag 8: En tidpunkt då du kände dig mest nöjd med ditt liv [30 dagar]

Oj, det här var verkligen en klurig sak att fundera över och jag har funderat ordentligt. Jag tror nog att tidpunkten då jag kände mig mest nöjd med mitt liv, var under de första åren av mitt och älsklingens förhållande (innan depressionen tog tag i mig). Kanske började det redan i slutet av mitt sista gymnasieår. Då hade jag börjat acceptera mig själv på det stora hela. Ätstörningsproblematiken som uppstod 2009/2010 ser jag idag enbart som ett litet gupp på den väg jag färdades på. Det var depressionen som vände helt på mitt mående.
 
 
 
 
Jag tror därför att från den perioden (ungefär) och fram till dess då depressionen fick sitt utbrott, var jag faktiskt nöjd med mitt liv. Varje dag jobbar jag på att åter kunna vara nöjd med livet och hittills går det faktiskt rätt okej. Det finns fortfarande en del jag behöver jobba på och förändra, men kanske kan min kommande föräldraledighet ge mig tillräckligt med tid till att få göra det. Alla kan skapa sig det liv man vill ha - det gäller bara att hitta rätt verktyg.


Dagens citat:

"Varken moder eller fader, ej heller andra anförvanter, kan göra så mycket. Ett rätt riktat sinne gör oss större tjänst."
(Buddha)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie