Gräslök - smaskens för fåntrattar

Varje år brukar jag vilja försöka odla i varje fall dill och gräslök här hemma, vilket jag även har försökt med i år. Dock ville inte dillen vara med och leka, men däremot lyckades några gräslöksstrån växa upp. Eftersom jag hade så många gräslöksfrön, valde jag att fördela dem i två olika krukor - en liten och en stor.
 
 
 
 
Mot slutet av juli kände jag att det var dags att klippa ned gräslöken. Att jag väntat så här länge har dels berott på att jag ville se om kanske ytterligare några strån ville växa upp, dels för att jag helt enkelt glömt bort att klippa ned vår gräslök. Fast när jag tittade i den stora krukan som står på balkongen, såg jag att jag uppenbarligen inte var först med tanken om att det var dags att låta gräslöken komma till användning.
 
 
 
 
Eftersom jag faktiskt har tagit boven på bar gärning, kan jag med säkerhet påstå att det är Fåntratten som ligger bakom detta hemska dåd. Okej, jag har inte sett när han har ätit gräslöken, utan bara sett att han stått med framtassarna på den stora krukan och "luktat" på innehållet. Åtminstone har jag trott att han har luktat på det. Nu vet jag att han i själva verket har ÄTIT UPP min kära gräslök! Vilken bandit!
 
Tur att jag planterade gräslök i två krukor ... Fast det är väl bara en tidsfråga innan han ger sig på nästa kruka också.


Dagens citat:

"En åsikt är nödvändigtvis inte riktig för att någon är villig att dö för den."
(Oscar Wilde)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie