Juridikpodden

Trots att jag tidigare har skrivit en del om Juridikpodden, har jag insett att jag inte har skrivit ett inlägg om själva podden sedan jag beslutade mig för att presentera de olika poddar som jag lyssnar på. Därför kommer det inlägget nu.
 
Juridikpodden har funnits sedan 2012 och drivs av juridikprofessorn Mårten Schultz (som jag hade som lärare under några lektioner i juridisk svenska när jag pluggade till paralegal) och adjunkten Tove Lindgren. I den här podden diskuterar de olika juridiska ämnen/frågor och emellanåt har de även med någon gäst. Både Mårten och Tove diskuterar på ett lättbegripligt och underhållande sätt.
 
 
 
 
Om du är intresserad av juridik, är det här en mycket intressant och underhållande podd att lyssna på. Jag har själv följt den sedan i vart fall 2013.
 
Även om du inte är intresserad av juridik, kan jag tycka att den här podden ändå är intressant att lyssna på, eftersom man lär sig sådant som jag kan tycka är bra att veta, oavsett vad man sysslar med. Kort och gott tycker jag att det är en allmänbildande podd.


Dagens citat:

"Livet är just detta ögonblick, inte något som hägrar i horisonten."
(Olle Carlsson)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie