När man minst anar det

Jag följer som bekant ett antal bokbloggar, även om de är färre nuförtiden jämfört med för några år sedan. Hur som helst, för ett tag sedan läste jag en recension på en av dessa bokbloggar. Recensionen gällde Blomsterflickan som skrivits av Ellinor Häggström. Jag hajade genast till vid namnet och klickade mig in på författarhemsidan på en gång, som bokbloggaren hade länkar till.
 
Så snart jag fick se bilden på författaren, utbrast jag "Jag visste det!" och log stort. Tänk vad liten världen ändå är. Det visade sig nämligen att Ellinor Häggström är samma Ellinor som jag läste Retorik A ihop med vid Lunds universitet under hösten 2008. Jag och Ellinor arbetade ofta ihop i grupp och jag kom att tycka bra om henne. Fast någon kontakt sedan dess har vi inte haft. Tyvärr.
 
 
SOL-centrum i Lund där jag läste Retorik A.
 
Jag hade ingen aning om att Ellinor också tyckte om att skriva. Vad roligt! Jag har förvisso bokköpstopp och alldeles för många olästa böcker här hemma, men nu blev jag sugen på att skaffa och läsa hennes böcker. :-) Dock får det bli lite längre fram, när jag har lyckats minska antalet olästa böcker här hemma lite till.
 
Har du läst Ellinors böcker? Vad tyckte du i så fall om dem?


Dagens citat:

"Vad som helst som kan befria oss från egots tyranni är värt att prövas – en idé, en speciell situation, en medvetet framkallad sinnesstämning eller en osjälvisk handling. Det går lättare, och resultatet blir så mycket bättre om vi avstår från tankar på vår egen personliga historia."
(Paul Brunton)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie