Bra kundservice!

 
Till älsklingens födelsedag i år hade jag beställt blomsterleverans via Euroflorist för att överraska honom. Dock kunde de bara garantera leverans måndag till lördag och eftersom älsklingens födelsedag inföll en söndag, innebar det att jag fick sätta leveransen till dagen innan.
 
 
 
 
Dagen innan leveransen fick älsklingen ett telefonsamtal från floristen, som undrade om han skulle vara hemma på lördagen. Älsklingen svarade att någon skulle vara hemma under dagen. 
 
Under lördagsförmiddagen satt vi och väntade på leveransen, men det var aldrig någon som ringde eller knackade på dörren. Däremot hade jag fått sms om att blommorna blivit levererade, men eftersom det meddelandet kom samtidigt som meddelandet om att blommorna lämnat floristen för leverans, trodde jag att det hade blivit något tekniskt fel.
 
Till slut behövde älsklingen åka till Halmstad för att uträtta ett ärende. Vi bestämde att jag skulle vara hemma med tösen och invänta blomleveransen. Fast när älsklingen öppnade ytterdörren förstod vi att blommorna hade blivit levererade - floristen hade helt sonika lutat blommorna mot vår dörr och sedan gett sig av utan att ringa eller knacka på dörren, så naturligtvis ramlade de när älsklingen öppnade dörren.
 
 
 
 
Jag fick möjlighet att lämna omdöme på den här blomsterleveransen och jag skrev som det var (det var fina blommor, men att floristen bara lämnat dem utanför). Kort därefter fick jag svar från Euroflorists kundtjänst att vi skulle få ett presentkort som kompensation och att det inte var okej av floristen att göra som hon gjorde. 
 
 
 
 
Jag tyckte att det var en fin gest av Euroflorist att skicka ett presentkort som kompensation. Fast mest av allt hoppas jag att floristen bättrar sig till nästa gång. Hade det inte varit för älsklingens ärende, skulle vi troligtvis aldrig märkt blommorna utanför. Bara för att man är hemma, innebär det inte att man nödvändigtvis går ut.
 
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie