Ingen julkänsla

Jag kan knappt fatta att det redan är den 18 december?! På söndag är det alltså julafton och jag har noll komma nollnoll julkänsla. Ändå har det snöat lite till och från de senaste dagarna. I lördagskväll/-natt snöade det och all snö som kom då låg faktiskt kvar under hela gårdagen. Fast idag på morgonen hade allt försvunnit. Nu är det lika grått och trist som vanligt.
 
 
Insjön - januari i år.
 
 
 
Vi klädde granen igår och älsklingen försökte även julpynta lite, så att vi får lite mer julkänsla (plus att vi ska fira jul här hemma med svägerskan och hennes sambo). Det har ändå inte hjälpt mig att få någon julkänsla. Inte heller mitt pepparkaks- och lussebullsbakande. Den här veckan ska jag baka lite mer och också sätta ihop pepparkakshuset. Kanske hjälper det.
 
Nåväl, till nästa år blir det förhoppningsvis bättre. Då är tösen mer medveten om saker och ting och då ska jag försöka att julpynta ännu mer. Kanske inte lika mycket som mina föräldrar gjorde, men ändå tillräckligt mycket så att tösen får ordentlig julkänsla.
 
Hur är det för dig? Har du någon julkänsla?
 
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie