Novelltävlingar jag är intresserad av

Ända sedan tösen föddes, har det inte hunnit bli mycket skrivande från min sida och jag har heller inte haft ork och tid att hålla reda på olika skrivtävlingar. Men nu har det börjat klia i fingrarna igen och jag har blivit intresserad av följande tävlingar:

#älskanoveller - nyanser av passion
Jag har lyckats bli antagen till de två senaste #älskanoveller-antologierna och hoppas på att jag kan bli det även en tredje gång! Jag har en idé om vad det är jag ska skriva om och tror att det kan bli riktigt bra. Frågan är bara om jag hinner skriva ihop den.

Estrid Magazine
Jag är sugen på att delta, men sista dag för tävlingen är den 31 december och jag tror inte att jag kommer hinna. Jag vet ju inte ens vad jag skulle skriva om! Kanske är det lika bra att hoppa över den här tävlingen?
 
 
 
 
 
Åh! Den här är så lockande att jag knappt ens vet var jag ska börja. Till att börja med måste jag ta mig tid att uppdatera mig om Andersens olika sagor och sedan välja ut någon att skriva om. Det bör väl inte bli så svårt, väl?

Miramir Förlags novelltävling
Jag tror faktiskt att jag redan har en färdigskriven novell som skulle passa in, fast det är ändå roligare att skriva nytt, så jag ska se om jag kan få ihop någon novell om en sjö.
 
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie