En person som förtjänar ett stort tack

Precis som de allra flesta andra, är jag ganska duktig på att klaga och prata högt om sådant som krånglar eller inte fungerar. Fel ska påpekas och synliggöras. Men det är sällan som man tar sig tid att prata om saker som fungerar och är bra. Många gånger tas det som en självklarhet, medan man engagerar sig mer när man är upprörd över någon orättvisa. Därför tänker jag berätta om en person som förtjänar ett stort och öppet tack - även om han troligtvis inte kommer läsa det här inlägget.
 
I förra veckan behövde jag kolla upp en sak hos Försäkringskassan. Till en början försökte jag läsa mig till svaret på deras hemsida, men när jag kände att jag inte riktigt förstod och inte hittade ett så tydligt svar som jag önskade mig, försökte jag istället att ringa till Försäkringskassans kundtjänst. Första gången blev under lunchen, men då var det så pass lång telefonkö att jag inte hann fram innan lunchen tog slut. Så jag försökte lite senare samma dag (efter jobbet) och efter en ganska lång väntan, fick jag till slut tala med Fredrik (har jag för mig att han hette) på Försäkringskassans kundtjänst.
 
 
 
 
Han lyssnade noggrant på mina frågor och gav mig tydliga och pedagogiska svar. Äntligen förstod jag hur det låg till! Och inte nog med det - han var dessutom supertrevlig under hela vårt samtal! Glad som jag var över detta fantastiska bemötande, önskade jag honom en trevlig kväll och tackade så mycket för hans hjälp.
 
Jag vet inte hur det är med dig, men jag har i alla fall en ganska negativ bild av Försäkringskassan - trots att jag knappt har behövt ha med dem att göra. Troligtvis kommer min inställning från den bild som medier och andra personer brukar förmedla om Försäkringskassan. Av den anledningen blev jag glatt överraskad över Fredriks trevliga bemötande. I fortsättningen kommer jag inte ha en lika mörk syn på Försäkringskassan.
 
Tack än en gång Fredrik!


Dagens citat:

"Håller vi oss envist och uthålligt till det vårt hjärta sjunger om är det enbart en tidsfråga innan vi passerar målsnöret."
(Agneta Oreheim)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie