Man ska inte förhasta sig vid vägskäl

Just nu står jag inför ett vägskäl i livet, där mitt beslut kommer påverka oss ganska mycket. Till en början var jag bombsäker på hur jag skulle göra och vad det var jag ville. Hjärtat jublade. Äntligen!
 
Fast nu när jag och älsklingen har pratat igenom saken ordentligt och bollat olika idéer fram och tillbaka, är jag inte lika säker längre. Å ena sidan ... Å andra sidan ... Det som jag från början trodde var bäst för mig och mitt mående, är inte längre den lika självklara lösningen. Nu har några "om" kommit med i beräkningen. Dessa "om" måste jag ta hänsyn till och de kan komma att påverka mig och älsklingen och vår situation.
 
 
 
 
Det finns de som säger att man ska följa sitt hjärta och inte tänka så mycket på konsekvenserna. Det låter bra och jag skulle gärna vilja göra så. Fast det går dessvärre inte att blunda för alla konsekvenser som kan uppstå. Inte alla gånger i alla fall. Ibland får man försöka kompromissa lite med sitt hjärta och göra det bästa av situationen.
 
Jag vet att det finns de personer som inte kommer tycka om det eventuella beslut som jag kommer ta. Dock struntar jag i det. Det är mitt (och älsklingens) liv och val. Jag måste göra det som blir bäst för oss. Sedan får andra tycka precis vad de vill. Jag kan inte ta ett visst beslut enbart för att göra andra nöjda.


Dagens citat:

"Vi är vad våra tankar har gjort oss, så se över vad du tänker."
(Swami Vivekananda)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie