Creepypodden - spökhistorier från internet

En av de poddar som jag hittills har lyssnat på har varit Creepypodden (du hittar dess sida hos SR här). Anledningen till att jag ville lyssna på Creepypodden var för att jag hade hört så mycket om den. Och dessutom har jag alltid varit intresserad av spökhistorier - framförallt de riktigt läskiga.
 
Ganska många av historierna - även de som påstås vara sanna - känns rätt så uppdiktade. Jag har helt enkelt haft svårt att tro på dem (jag har skrivit ett inlägg på det temat tidigare). Men de historier som kändes mer äkta, de var de riktigt skrämmande. Sedan fanns det också berättelser som jag inte kan tro är sanna, men som ändå kittlade mina sinnen (så att säga).
 
Jag uppskattar Jack Werners försök att försvenska vissa historier, men oftast kändes det helt fel och jag störde mig en smula på de gånger då det lät som om han till en början försökte få det att låta som om han själv upplevt vissa av händelserna, men erkände i slutet att så inte var fallet. Kanske är det bara jag som hakade upp mig på det, men för min del hade det känts bättre om han helt enkelt hade låtit bli detta och enbart berättat historierna så som de ursprungligen var skrivna. Nåväl, det var bara min egen reflektion.
 
En berättelse som jag gillade extra mycket var den som förekom i avsnitt 6 och hette Psykos. När jag lyssnade på den fick jag för ett ögonblick för mig att den var skriven av min vän Hanan, men enligt Jack Werner är den inte det. Fast det hade den kunnat! Så bra var den och stämmer helt överens med hennes stil.
 
PSYKOS
 
 
Ett annat avsnitt som jag fastnade för var avsnitt 12 - det om oförklarliga ljudinspelningar. Framförallt den berättelsen som handlade om nummersändaren i Fallout 3. Det var faktiskt lite skrämmande att lyssna på. Tyvärr kunde jag inte få fram enbart den delen i det tolfte avsnittet, men ta dig gärna tid att lyssna på hela avsnittet.
 
 
AVSNITT 12
 
 
Det fanns fler avsnitt som var tänkvärda och lite skrämmande, men just de här två som jag nu gett exempel på var de som lämnade störst intryck hos mig. Jag ser fram emot att lyssna på de kommande avsnitten av Creepypodden!


Dagens citat:

"Allt sökande efter lycka är olycka och leder till mer olycka."
(Nisargadatta Maharaj)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie