Danzy step

I onsdags var första tillfället för det nya passet Danzy step - det pass som kommer att ersätta min kära zumba den här terminen. Trots min besvikelse var jag ändå beredd på att åtminstone ge passet en chans. Därför bokade jag in mig.
 
Sammanfattningsvis kan jag säga att passet var roligt. Fast jösses vilken kondition man måste ha för att orka med det! Vi skuttade upp och ned från brädan, från sida till sida ... Var det roligare än zumba? Hmm ... Nja, zumba är zumba. Men Danzy step är en zumbavariant - fast på step up-bräda. För tillfället kunde jag inte ge allt jag kunde och jag fick dessvärre även lite ont i ryggen under passet, men jag kan tänka mig att det kan bli kul framöver. :-)
 
Jag försökte hitta någon video som visar ungefär vad det var vi gjorde på passet, men kunde inte hitta en passande video. Dock hittade jag den här och den visar en del av de steg vi gjorde. Det du behöver göra när du ser den är att tänka dig att hon gör det till musik. Typ. ;-)
 


Dagens citat:

"Tillfredsställelse ligger i prestationen, inte i det uppnådda."
(Mahatma Gandhi)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

Oj det där ser riktigt ansträngande ut. Beundrar dig som gör det :) Du får uppdatera om hur det går när du tränat några gånger.

Svar: Jag bestämde mig i helgen för att inte träna det längre de kommande månaderna. Har haft rätt ont i ryggen och som situationen ser ut nu, blir det nog bäst om jag står över det här passet och går på andra pass istället.
Jessica