Trevliga drömmar är gjorda av ost

Jag tror att det var när jag första gången lyssnade på Marilyn Mansons version av låten Sweet dreams som jag trodde att han sjöng något helt annat än vad han gjorde. Det är möjligt att det var under eftertexterna i någon skräckfilm som jag hade sett med min syster. För mig gick inte låtraden riktigt ihop.
 
Sweet dreams are made of cheese
 
?!
 
 
 
Det var först senare som jag insåg vad det var han verkligen sjöng. Då kände jag mig ganska dum. Och detta är knappast enda gången som jag fått för mig att artister sjunger annat än vad de gör. Vid något tillfälle fick jag tillfälligt för mig att Savage Garden sjöng att de ville leva som kannibaler.
 
Fast jag är inte den enda som missuppfattar låttexter. På nätet finns det sidor som uppger vilka missuppfattningar som finns och de är många kan jag säga. Och ibland ganska roliga.
 
Har du själv varit med om att missuppfatta en låttext? :-)


Dagens citat:

"Glöm inte att observera dig själv, att vara uppmärksam på dig själv, att vara medveten om vad du tänker, känner, säger och gör. Detta är en av de mest värdefulla övningarna på sökandets väg."
(Paul Brunton)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie