Ämnen att skriva om under 30 dagar

Jag har nu satt ihop en lista med ämnen under 30 dagar som jag kommer att använda mig av och som förhoppningsvis kommer kunna underlätta inläggsskrivandet för tillfället. Dessa ämnen kommer inte att komma 30 dagar i följd, utan blir lite då och då - precis som jag gjorde sist. Jag har komponerat ihop listan med frågor från följande sidor; Annahoj, Norpans, Hannas hörna och Gluttgirl.
 
 
 
 
Jag har väl förvisso inte brist på ämnen att skriva om just nu, men ganska många av de inlägg som jag skulle vilja skriva om, är sådana som kräver lite mer tankearbete kring om det ska bli något utav det och just nu känner jag inte att jag har tiden och orken till det. Under de senaste månaderna har det varit fullt upp på jobbet och juni månad har varit helt galen i och med att min vikarie började då, så jag måste både hinna lära upp vikarien samt hinna med annat arbete som måste göras. Det värsta är väl att mycket av arbetet måste jag göra ihop med vikarien så att denne lär sig och vikarien jobbar bara mellan 9 och 15. Jag själv jobbar mellan 8 och 17, så det arbete jag gör de timmar då vikarien inte är på plats, behöver vara sådant som vikarien inte ska syssla med under tiden som jag är borta. Dessutom har jag fem veckors semester som jag har/har haft lite här och där, vilket gör att vi fått ännu mindre tid tillsammans. Men men, jag ska inte tråka ut dig med dessa detaljer. Det jag ville ha sagt var bara att jag i skrivande stund är småstressad och eventuellt håller på att bränna ut mig. Därför behöver jag lite "lättare" ämnen att skriva om vissa dagar, eftersom jag fortfarande vill skriva här på bloggen i och med att det ger mig annat att tänka på. Dock finns en risk för att det vissa dagar kommer saknas inlägg, men jag hoppas att du har överseende med det.
 
Det jag kommer att skriva om blir därför följande:
  1. Din nuvarande relation.
  2. Var vill du vara om tio år?
  3. Din syn på droger och alkohol.
  4. Din syn på religion.
  5. En tid då du tänkte avsluta ditt liv.
  6. Skriv 30 intressanta fakta om dig själv.
  7. Ditt stjärntecken och om du tycker att det passar din personlighet.
  8. En tidpunkt då du kände dig mest nöjd med ditt liv.
  9. Giftermål eller inte? Motivera varför.
  10. Vad är kärlek?
  11. Sätt Spotify på shuffle och skriv de tio låtar som dyker upp.
  12. Det här får mig att må bättre.
  13. Någonstans du vill flytta eller besöka.
  14. Ditt tidigaste minne.
  15. Dina favoritbloggar.
  16. En första.
  17. Dina toppar och dalar det senaste året.
  18. Mina rädslor.
  19. Serier jag gärna tittar på.
  20. Hur viktigt du tycker utbildning är.
  21. Ett av dina favoritprogram.
  22. Hur har du förändrats under de två senaste åren?
  23. Här har jag bott.
  24. Din favoritfilm och vad den handlar om.
  25. Någon som fascinerar dig och varför.
  26. Vilken typ av person attraherar dig?
  27. Ett problem som du har haft.
  28. Något du saknar.
  29. En ovana som du önskar att du inte hade.
  30. Vad gör dig annorlunda ifrån alla andra?
 
Vi får se hur väl jag kommer kunna skriva om dessa ämnen och hur pass intressant det blir för dig. Jag ska i varje fall göra mitt bästa.


Dagens citat:

"Din inre tillväxt är helt beroende av insikten att det enda sättet att finna frid och glädje är att sluta tänka på dig själv."
(Michael A. Singer)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie