Dag 1: Din nuvarande relation [30 dagar]

Min nuvarande relation - som är med älsklingen - inleddes i augusti 2008. På den tiden bodde jag hos mina föräldrar nere i Malmö, medan älsklingen bodde i Åkers Styckebruk. Vi hade haft kontakt via MSN, mail och telefon sedan två år tillbaka (det vill säga från 2006). Under våren och sommaren 2008 hade älsklingen (som inte var min älskling just då) velat att jag skulle komma upp och hälsa på honom, så att vi äntligen fick träffa varandra efter all kontakt vi haft i två års tid. Just då hade jag inte de pengar som krävdes för en tågbiljett upp och jag vägrade att låta honom betala för biljetten. Fast naturligtvis ville jag gärna träffa honom och framförallt då jag faktiskt hade börjat tycka om honom mer och mer. Dock var jag säker på att mina känslor inte var besvarade - precis som det brukade vara. Till slut blev det i alla fall att jag åkte upp med tåget och efter den helgen var det vi två. <3
 
Nej, jag tänker inte gå närmare in på några detaljer kring första gången vi träffades och det hoppas jag att du kan respektera.
 
 
 
 
Ungefär ett år efter att vi blev tillsammans, packade jag ned det mest nödvändiga i en resväska och tog åter tåget upp till älsklingen. Skillnaden den här gången var att jag endast bokade en enkelbiljett upp. Från och med då var det nämligen tänkt att vi skulle prova att bo ihop under sommaren och se hur det fungerade. Som du kanske har förstått fungerade det alldeles utmärkt och jag blev kvar hos honom. Utan att tråka ut dig med ännu fler detaljer, kan jag nämna att vi senare kom att gifta oss och nu väntar vi vårt första barn.
 
I gårdagens inlägg skrev jag lite om vad jag känner för älsklingen och jag tycker att det sammanfattar det hela rätt bra. Vi har väldigt mycket gemensamt - både saker som var och en tyckte om/tänkte redan innan vi blev tillsammans och saker som vi genom åren har utvecklat tillsammans. Visst finns det olikheter också, men de är inte alltför påtagliga i vår relation. Man kan säga att vi har anpassat oss till olikheterna genom åren och lär oss hela tiden att diskutera med varandra och lösa de eventuella problem eller liknande som kan uppstå.
 
Älsklingen har väckt saker inom mig som ingen annan någonsin har kunnat. Ganska tidigt i vår relation insåg jag att älsklingen var min framtid, men jag var under en tid lite rädd för att erkänna det för mig själv. Jag var nämligen rädd för att han skulle tycka annat eller inse att det fanns tjejer/kvinnor som var bättre än jag. På den tiden var jag van vid att allt som oftast bli bortvald när jag blev jämförd med andra. Jag var van vid att aldrig duga. Att aldrig vara tillräcklig.
 
Med älsklingen är det annorlunda och jag ser fram emot alla år vi kommer att ha tillsammans. <3


Dagens citat:

"Viljan formar ödet."
(Nisargadatta Maharaj)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie