Den lömske Per-Bertil

Du minns kanske att vi anlitat städhjälp här hemma och att det slutade med att vi provanställde Per-Bertil (= en robotdammsugare av märket Samsung)? Per-Bertil sköter sig ganska bra och vi var inställda på att ge honom en tillsvidareanställning. Dock tog han saken i egna ... händer (?) innan vi hunnit berätta för honom och såg till så att vi inte hade något annat val än att tillsvidareanställa honom.
 
 
 
 
Älsklingen släppte in honom i vårt brädspelsrum och lät honom ta en städrunda där inne. Plötsligt hörde vi en krasch och fundersam gick jag in för att se vad som stod på. Då upptäckte jag att P-B hade lyckats välta ned några saker från bordet där inne. Inte för att jag förstår hur han lyckades, men jag ryckte på axlarna och gick därifrån. Var ju inte någon större fara. Det var först när älsklingen hade vallat P-B till sin laddningsstation som vi insåg vad P-B hade gjort:
 
 
 
 
Den lömske lille roboten hade iscensatt en arbetsplatsolycka för att garantera att vi skulle tillsvidareanställa honom. Jag menar, hur kan man vägra honom det efter att han skadat sig i vårt hem när han höll på att städa upp vår smuts? Jag vill inte gärna bli stämplad som någon sorts slavdrivare som utnyttjar städhjälpen.
 
Jag tror nog att vi får se upp med denna lömske lille robot i framtiden. Vem vet vad han mer kan hitta på?!


Dagens citat:

"Lev så att du aldrig behöver skämmas om något du gör eller säger blir känt runt om i världen – även om det som blir känt inte är sant."
(Richard Bach)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie