"Har du legitimation?"

Inför att jag skulle jobba min sista dag inför föräldraledigheten, hade jag planerat att baka en raw-chokladkaka som jag skulle ta med till jobbet. Efter en snabb titt i skåpet, tvivlade jag på att den kakaon vi hade skulle räcka till kakan. Därför tog jag och älsklingen en promenad på kvällen bort till Kvantum.
 
Väl inne på Kvantum passade vi på att handla ytterligare några saker, bland annat några energidrycker till älsklingen. När vi var klara, gick vi till självscanningskassorna och när jag drog mitt kort meddelade maskinen att vårt köp var tvunget att behandlas av personal. Fram kom en ung tjej och efter att hon hade knappat lite, visade det sig att hon behövde kontrollera min ålder - i och med att det var 15-årsgräns på energidryckerna.
 
Jag blev faktiskt lite paff när hon frågade om mitt leg. Jag - som dessutom är höggravid - ser väl inte ut att vara yngre än 15 år? Förvirrat började jag plocka fram mitt körkort, men då ursäktade hon sig och sade med ett skratt att hon trodde att det stod att det var 18-årsgräns, så hon var inte intresserad av att se min legitimation trots allt.
 
Jag måste medge att det kändes lite smickrande att hon faktiskt ville kontrollera att jag var över 18 år - jag som ska fylla 28 år i september. Roligt att jag fortfarande ser så ung ut i vissas ögon.
 
18 eller 27 år?
Fast nu har färgen i håret åter blivit mitt gamla vanliga rödblonda och så har jag skaffat lugg!
Dessutom har jag också en gravidmage...


Dagens citat:

"Du måste inse att det är dina försök att få livet att skänka dig speciella upplevelser som gör att du missar den verkliga upplevelsen av livet."
(Michael A. Singer)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie