Lyckoburk

Det var ett tag sedan jag läste Nestor förlags inlägg om hur man kan skapa sig egen lycka, men jag vet att jag genast tyckte att det var en fantastisk idé som alla borde använda sig av. Dock föll denna idé lite i glömska och det var först när jag försökte hitta inspiration till blogginlägg som jag åter hittade inlägget och påmindes om det.
 
I det det där inlägget skriver nämligen Nestor förlag om att man kan skapa sig en lyckoburk - en burk som man fyller med komplimanger, snälla kommentarer m.m. - som man sedan kan öppna  när man har en dålig dag eller känner sig ledsen.
 
Hur fenomenalt är inte det? Tidigare brukade jag spara sms som gjorde mig glad genom att skriva ned dem i ett block. Just det blocket tror jag dock försvann i samband med att jag flyttade ihop med älsklingen, men jag har fortsatt att spara på lappar med fina budskap och fina sms. Fast någon ordentlig ordning på dem har jag inte haft och vissa lappar vet jag knappt var de finns längre. De har ju lagts på ett "bra ställe" - så pass bra att jag själv inte kan hitta det ...
 
 
 
 
Jag ska därför ta tag i saken och genast skaffa mig en egen lyckoburk. Varför inte passa på den här veckan då jag ändå har semester? För man kan faktiskt behöva påminnas om snälla saker som andra säger till en och som gjorde en glad just när de sades. För mig är det nämligen mest snälla saker som andra säger till mig, eftersom jag fortfarande är rätt dålig på att säga snälla saker om/till mig själv.
 
Jag återkommer med ett inlägg när jag har fått ordning på min lyckoburk och visar då hur det blev.
 
Det hade varit roligt om även du skapade dig en lyckoburk och om du också ville dela med dig av resultatet. Du behöver inte redogöra för vad som står på lapparna, utan jag tänker mig att det räcker med en bild på själva burken med dess innehåll. Om du har en blogg och skriver ett inlägg om din lyckoburk där, får du gärna lämna en kommentar här med länken till ditt inlägg. Ifall du inte har en blogg, får du gärna maila bilder till mig ([email protected]) och också ange i mailet ifall det är okej för mig att jag lägger upp bilden/bilderna här på bloggen - som inspiration till andra.


Dagens citat:

"Om inre frid verkligen är vad du önskar dig, då väljer du det."
(Eckhart Tolle)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie