Min lyckoburk

Nu har jag ordnat fram en glasburk som fått bli min lyckoburk. Jag stod i bokhandeln här i stan och funderade på vilka stickers som jag skulle dekorera burken med. Då föreslog älsklingen att jag skulle välja de glada gubbarna - det skulle trots allt vara en lyckoburk. Burken ser därför ut så här;
 
 
 
 
Jag kommer fortsätta att fylla burken med meddelanden, bilder, mail etc. som gör mig glad. Från och med nu kommer jag aktivt att leta efter sådant - just för att kunna fylla min burk med ännu mer lycka som jag kan använda när jag behöver det. För om jag aktivt letar efter saker som får mig att må bra och bli glad, är chansen större att jag faktiskt känner glädje och lycka. Det blir alltså en positiv spiral!
 
Hittills finns bland annat en bild på älsklingen, ett par roliga twitterinlägg, mail från Aller Media där de skrev att de var intresserade av en av mina noveller samt några kärleksfulla meddelanden från älsklingen. En mycket bra början enligt mig.
 
Förhoppningsvis slipper jag behöva använda burkens innehåll, men det är i varje fall roligt att fylla den!
 
Hur går det för dig? Har du ordnat en egen lyckoburk?


Dagens citat:

"Vakna upp, gå bortom, lev verkligt."
(Nisargadatta Maharaj)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

Fin den blev, och rolig idé

Svar: Tack :-) Ja, jag är glad över att jag snubblade över inlägget med idén om lyckoburk. Tror att den kan komma till användning.
Jessica