Han hade kanske rätt trots allt

Minns du att jag i februari avslöjade att jag hade påbörjat ett nytt broderiprojekt? Om inte, kan du läsa om det här.
 
Älsklingen skrattade lite när jag sade att jag skulle vara klar med tavlan innan augusti. Då hade han tavlan till honom och tavlan till min systerson i åtanke och dessa tavlor tog det mig flera år att bli klar med. Fast han "tröstade" mig med att jag har några semesterveckor nu i sommar som jag kan ägna åt broderiet.
 
Nu skulle jag vilja skriva "Haha, vad var det jag sade? Tavlan är redan färdig - i god tid innan vår lilla/lille bebis kommer!" Fast i ärlighetens namn är det långt ifrån sanningen. Det har helt enkelt inte blivit tillfälle att brodera särskilt mycket och i skrivande stund har jag hunnit så här långt:
 
 
 
 
Men jag kämpar på! Jag har fortfarande som mål att bli klar före augusti, även om det ser mörkt ut just nu. Tur att jag är envis!
 
 
Dagens citat:

"Ingenting utanför dig själv kommer att tillfredsställa ditt inre."
(Eckhart Tolle)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie