Rocky Road-kladdkaka

Jag är barnsligt förtjust i kladdkaka (det vattnas i munnen bara jag tänker på det). Älsklingen tycker om Rocky Road. När jag då såg ett recept på Rocky Road-kladdkaka, blev jag genast ivrig att prova.
 
 
 
 
I ärlighetens namn var kladdkakan inte riktigt så som jag hade tänkt mig - vilket naturligtvis är mitt eget fel, eftersom jag inte hade läst själva receptet särskilt noga innan jag påbörjade bakandet. Jag hade nämligen föreställt mig att Rocky Road-delen skulle vara kladdkakans fyllning. I verkligheten var det topping på kladdkakan.
 
 
 
 
Kakan var god, men ganska mastig. I vanliga fall tar jag gärna stora kakbitar, men här blev det till att ta små varje gång - vilket i och för sig är bra på sitt sätt.
 
Trots att kladdkakan förvisso var god, föredrar jag nog vanlig kladdkaka, alternativt Center- eller Dumlekladdkaka.


Dagens citat:

"Du blir inte god genom att försöka vara god, utan genom att upptäcka den godhet som redan finns inom dig och låta den komma fram."
(Eckhart Tolle)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie