Vad som kan störa läsningen?

Bokbloggsfråga: Vad kan störa din läsning?
 
I allmänhet är jag rätt bra på att stänga av omvärlden när jag läser - oavsett vad jag läser. Fråga bara älsklingen. Det är knappt lönt att försöka prata med mig när jag sitter och läser, eftersom all min koncentration brukar vara riktad åt just läsningen. När jag gick i andra klass och satt och läste i en bok under en lektion, var jag så inne i boken att jag inte reagerade för omvärlden. Men plötsligt hände något som gjorde att jag fick "återvända" till mina klasskompisar och då var det som om någon vred upp ljudvolymen från noll till hundra på endast några sekunder.
 
 
 
 
Men vad kan då störa min läsning? Om jag redan är okoncentrerad kan minsta lilla faktiskt störa min läsning. Då räcker det att någon andas högt för att jag ska tappa bort mig. Fast det är bara under förutsättning att jag redan är okoncentrerad. Annars är det svårt att störa mig i min läsning.
 
Hur är det för dig? Vad kan störa din läsning?


Dagens citat:

"Du blir ledd genom ditt liv av de kunskaper den inre varelsen inhämtar, den lekfulla ande som är ditt sanna jag."
(Richard Bach)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie