En mystisk korkätare

"Hemma på vår gata i stan, där bor en fru..."
 
Jag kände mig lockad att inleda det här inlägget på liknande sätt som det Stina i Vi på Saltkråkan-filmerna brukade säga (det vill säga citatet ovan). Fast i mitt fall skulle det varken handla om hemma på min gata eller om någon fru. Nix. I mitt fall handlar det om kontoret där jag jobbar och en mystisk korkätare.
 
Tror du att jag har blivit galen? Äsch, det gör inget. Det är jag också. Fast i det här fallet är jag gravallvarlig. Faktiskt.
 
Saken är den att min chef föredrar att skriva med Pilot V-ball-pennor istället för med vanliga bläckpennor och dessa pennor har korkar som man tar av och på. För min del är det snarare tvärtom - jag klarar inte av att skriva med de där V-ball-pennorna. Hur som helst, då och då går jag runt på kontoret för att snygga till (framförallt om det är klientbesök inbokade). Då är det mer regel än undantag att jag hittar V-ball-pennor lite här och var. Fast det underligaste är att dessa pennor brukar sakna korkar och tro det eller ej - oftast finns det inte heller några lösa korkar som ligger och skräpar.
 
 
 
 
Detta har fått mig att börja fundera på om det möjligtvis bor en slags hustomte här på kontoret, som livnär sig på pennkorkar? Frågan är bara var han i så fall gömmer sig om dagarna, för under mina tre och ett halvt år på byrån har jag aldrig sett någon liten filur, som inte borde vara här, springa omkring.
 
Tror du att man skulle kunna fånga den med en råttfälla eller liknande? Jag borde kanske prova.


Dagens citat:

"Tvivla aldrig på att du är värdefull och mäktig och förtjänar alla chanser och möjligheter i världen."
(Hillary Clinton)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie