Ibland kan det vara bra att se och inte bara titta

När det finns tid över på kontoret, brukar jag försöka ta mig tid att sortera upp ett gigantiskt ärende där min chef var/är boutredningsman i ett dödsbo. Ärendet har pågått i flera år och varit riktigt krångligt och komplicerat.
 
Hur som helst, jag höll nu senast på att sortera upp mail som skickats till och från de båda dödsbodelägarna. Plötsligt hajade jag till när jag såg att två mail hade skickats samma dag till den ena dödsbodelägaren. I och för sig är väl just det inget konstigt i sig, men jag tyckte att innehållet i de båda skrivelserna var lite motsägelsefulla, vilket fick mig att ta en extra titt på klockslagen.
 
 
 
 
Det var då jag insåg vad det var för fel. Ja, de var skickade samma dag - men olika år!
 
Vilken tur att jag hann upptäcka det i tid! ;-) Ibland gäller det att verkligen se det man tittar på.


Dagens citat:

"Om människor bara visste hur underbart, rikt och tillfredsställande det inre livet är skulle de inte tveka ett ögonblick att ge upp allt som står i vägen för dess förverkligande."
(Paul Brunton)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie