Inget party på Malmö central

När jag senast var nere i Malmö, blev jag uppmärksammad på ett "roligt" förbud som har införts på centralen och som bland annat finns skyltat om när man ska ta rulltrappan ned till exempelvis spår 3 och 4a;
 
 
 
 
Till en början skrattade jag åt det hela, men måste ändå medge att förklaringen låter rimlig - att det är för att undvika att ballonger (som barn emellanåt har en tendens att tappa) flyger upp till ledningarna och orsakar stopp m.m.
 
Fast taget ur sitt sammanhang, är det ett ganska roligt förbud. Dock undrar jag hur detta efterlevs rent praktiskt? Finns det personal som håller koll på detta och tar ifrån barnen deras ballonger om de har med sig ballongerna ut på perrongen? Eller har man förbudet het enkelt i hopp om att folk rättar sig efter det?


Dagens citat:

"Mitt i svårigheterna finns möjligheterna."
(Albert Einstein)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie