Järvheden kastar nytt ljus över omtyckt låt

Kanske beror det på att jag sakta men säkert börjar närma mig 30 år, men under det senaste året har jag tyckt att det har varit trevligt att sitta i soffan med älsklingen och se på Så ska det låta. Ett rätt passande program för mig som gillar musik och som försöker sjunga (fast när jag gör det går katterna genast till ett annat rum).
 
Hur som helst, den 19 februari i år var Thomas Järvheden en av deltagarna i programmet och han bjöd på en riktig skrattfest när de skulle sjunga en omtyckt låt. Låten ifråga var Ted Gärdestads Oh, vilken härlig dag.
 
 
 
 
Istället för att gå rakt på sak och sjunga låten, började han analysera den under tiden. Han menade att den som låten handlar om (det vill säga "jaget" i låten) är egentligen en ganska läskig och skum människa.
 
Eftersom jag aldrig kommer kunna göra hans fenomenala analys rättvisa, är det bättre om du själv ser den. Jag kan dock säga att från och med nu kommer jag lyssna på låten med helt andra öron än tidigare.
 
 


Dagens citat:

"Det största hindret för framgång är rädslan för att misslyckas."
(Sven-Göran Eriksson)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie