Trump får hjälp av IKEA

När jag först läste rubriken till Expressens artikel om Trumps gränsmur, satt jag bara och stirrade på skärmen. Det här måste väl ändå vara ett skämt?
 
" 'Börder Wåll': Ikea erbjuder Trump billig lösning för gränsmuren"
 
Jo, det är ett skämt. Det är satirtidningen The Postillons tecknare som skojat till det lite. Jag - som dessvärre inte har särskilt höga tankar om USA:s 45:e president - tyckte att tanken var väldigt kul. Fast namnet hade gärna fått slipas till lite.
 
 
 
 
Vad smidigt det hade varit för Trump att bara besöka närmaste IKEA-varuhus och köpa den här muren! Fast jag hade tyckt synd om den person som skulle bli utsedd till den som skulle behöva läsa igenom den 12.000 (!) sidor långa bruksanvisningen. Kan tänka mig att det inte hade varit särskilt kul.
 
Det här är kanske en affärsidé att satsa på, IKEA?


Dagens citat:

"Du har en kropp, men det verkliga du är inte fysiskt. Du har ett intellekt, men det verkliga du är inte intellektuellt. Du har känslor, men det verkliga du är inte emotionellt. Vad är du då? Du är Överjagets gränslösa medvetande."
(Paul Brunton)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie