Faktureringshysteri - vad tjänar den till?

Jag kan förstå att man som egen företagare vill fakturera så mycket som möjligt varje månad. Det jag däremot har svårare att förstå, är den faktureringshysteri som uppstår vid månadsslutet hos vissa. ALLT ska med just den månaden - trots att det kanske bara är en dag kvar och den ansvarige för företaget egentligen inte har tid att beräkna hur många timmar som lagts ned sedan föregående fakturering och det inte finns någon annan som kan göra denna beräkning.
 
 
 
 
 
Varför kan man inte bara nöja sig med att fakturera det som går och är rimligt under månaden och ta det andra under nästa månad? Är det verkligen vettigt att fakturera allt en viss månad och sedan inte ha något mer att fakturera under nästkommande månad? Nu är jag kanske osedvanligt korkad, men vore det inte bättre att ha ett rätt jämnt flöde varje månad vad gäller fakturering? Borde inte det vara bättre egentligen?
 
Eller är jag helt ute och cyklar?


Dagens citat:

"Det du vill bli, det är du redan."
(Nisargadatta Maharaj)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie