Ibland går det för fort

När jag började arbeta på byrån för snart fyra år sedan, fick jag lära mig att förkorta så mycket som möjligt på klientkorten (händelseförteckning i ärendena) - för att både spara tid och plats. Därför benämner jag min chef med hennes initialer. Detta görs som sagt endast internt.
 
 
 
 
 
Fast det gäller att tänka sig för när man pratar med utomstående, exempelvis domstolar. Vid något tillfälle när jag pratade med en handläggare på förvaltningsrätten, höll jag på att benämna min chef med hennes initialer istället för hennes namn. Jag lyckades dock ändra mig och hoppas att handläggaren inte hann höra mitt misstag.
 
Undrar hur handläggaren skulle ha reagerat om jag inte hade tänkt mig för eller kommit på mig själv?


Dagens citat:

"Under tvångstankar och planer, under känslor, positiva som negativa, finns det en ocean av frid."
(Gangaji)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie