Sinnessjukt

Jag minns inte hur jag fick tips om den här podden, men podden Sinnessjukt hamnade i alla fall på min lista över poddar som jag vill lyssna på.
 
Sinnessjukt drivs av Christian Dahlström och handlar om psykisk ohälsa i alla dess olika former. Det är en mycket intressant podd att lyssna på och Christian Dahlström ger ett seriöst intryck - inte enbart för att han själv drabbades av bland annat depression, även om det stärker hans ethos lite.
 
 
 
 
Genom att lyssna på Sinnessjukt, känner jag att jag får större förståelse och nya insikter om både mig själv och även om psykisk ohälsa i stort. Trots att det blir mer och mer accepterat att prata om sitt psykiska mående, har vi fortfarande en bra bit att vandra innan det blir lika accepterat som att ha en förkylning. Därför beundrar jag Christian Dahlström och hans arbete.
 
Det här är en podd som jag definitivt rekommenderar andra att lyssna på - även om man själv inte lider av någon form av psykisk ohälsa. Om inte annat kan man få bättre förståelse för vad det innebär och för människor som dessvärre drabbats av någon form av psykisk ohälsa.


Dagens citat:

"Om man intar en ödmjuk attityd så tilltar ens goda egenskaper. Men om man är högfärdig så blir man avundsjuk på andra och man blir arg på andra, och man ser ner på andra. Genom detta skapas olycka i samhället."
(Dalai lama)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Tack för poddtipset, låter som et pod som gör nytta!

Svar: Varsågod. :-) Den gör verkligen nytta. Jag tycker att det är viktigt att omvärlden blir mer medveten om vad psykisk ohälsa egentligen innebär och att folk slutar vara så rädda och fördomsfulla mot psykisk ohälsa. Jag tror att den här podden kan bidra till att ändra omvärldens syn på det. :-)
Jessica