Evighetslånga serier

Bokbloggsjerka: Bokserier kan pågå i en hel evighet. Vad tycker du om det?
 
Nu ska jag komma med ett klassiskt jurist-svar: Det beror på. 
 
 
 
 
Rent generellt tycker jag inte om evighetslånga serier, eftersom jag har erfarenhet av att det oftast blir tjatigt till slut och bara ett sätt att mjölka ut pengar (om serien blivit en succé). Jag tycker att det är fruktansvärt tråkigt när det blir så, för många gånger tappar serierna i kvalitet och jag kan inte bli annat än besviken när det händer. 
 
Fast sedan finns det andra serier som lyckas hålla samma kvalitet oavsett längd, men dessa är få och sällsynta. Oftast blir det bäst när serier slutar i tid, så att säga.
 
Vad tycker du själv?


Dagens citat:

"Det verkar nästan vara en naturlag att livet först måste gå sönder för att vi ska finna det som verkligen är värt någonting i våra liv."
(Olle Carlsson)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie