Fjärde året i rad

I lördagskväll fick jag ett mycket glädjande besked - jag kommer att medverka i Ariton förlags kommande novellantologi Vardagsbetraktelser över en fika. Det blir fjärde året i rad som jag medverkar i en novellantologi och det är lika roligt varje gång jag får det beskedet. Framförallt den här gången, eftersom jag själv kände att jag hastade igenom slutet och att det inte alls blev som jag hade tänkt mig. Dessutom är den här novellen en av de mest smärtsamma jag skrivit.

När jag skickade in mitt bidrag, hade jag fått beskedet att svar om eventuell medverkan skulle komma senast 15 april. Jag var därför övertygad om att min novell inte skulle bli utvald den här gången, eftersom det nästan var den 15 april och jag fortfarande inte hade fått besked. Så man kan säga att det blev en rolig överraskning för mig.
 
 
 
Det som ska ske härnäst är att jag ska - med hjälp av älsklingen - ta en ny porträttbild, skriva ihop en författarpresentation och skicka in till förlaget. Det här ska bli spännande!

Ariton förlag är för övrigt det förlag som gav ut den allra första novellantologin som jag medverkade i (Över en höstfika).
 
UPPDATERING: Titeln på antologin kommer vara Över en regnbågsfika.
 
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie