Min nya arbetskamrat

På jobbet fanns en dokumentförstörare, som funnits där sedan 2000. Den användes mycket flitigt, men emellanåt blev den lite krasslig och trasslade ihop pappersbitarna i maskineriet, vilket innebar att jag fick komma till undsättning och pilla lite grand. 

Under min ledighet blev dokumentförstöraren krasslig och när jag var på besök på kontoret i höstas, undrade chefen om det inte var dags att köpa en ny? Efter lite fingrande kunde jag konstatera att det rörde sig om samma problem som vanligt och sade därför till chefen att det kunde jag enkelt fixa när jag kom tillbaka.

Efter några dagars pillande fick jag till slut erkänna mig besegrad och meddelade chefen - ganska slokörad - att dokumentförstöraren var bortom all räddning. Jag fick således i uppgift att hitta en ny och när jag tagit fram några förslag för att visa chefen, sade hon - efter att mycket snabbt ha ögat igenom förslagen - att jag kunde välja den jag trodde blev bäst. 

Sagt och gjort, jag gjorde en beställning och nästkommande vardag stod den här skönheten på kontoret:


Jag provkörde den några gånger samma dag den anlände till kontoret och lyckades fylla tunnan för pappersavfall till mer än hälften. Jösses vad bra den går! Och det som jag tycker allra bäst om med min nya arbetskamrat, är att man kan fylla den med max 200 pappersark och sedan kan den stå och jobba på egen hand! Med den andra var man tvungen att stå och mata papper för papper. 

Tänk vad mycket tid jag kommer att spara med den här! Woho!

Ha det så bra
Kramar 
Jessie