När saker och ting löser sig

Inför att min systerson fyllde år i somras, beställde jag ett pusseldjur som föreställer en krokodil och samtidigt passade jag på att beställa ett pusseldjur till tösen, som föreställer en drake.
 
Tjejen på Paddington's leksaker - som har varit väldigt trevlig och tålmodig under hela processen - meddelade mig att draken var tillfälligt slut, men att hon beställt en ny från leverantören och undrade om jag ville ha krokodilen tills vidare och sedan få draken när den väl kom? Jag svarade att jag kunde vänta tills draken kom.
 
Nästa gång hon hörde av sig, meddelade hon att leverantören hade råkat skicka fel pusseldjur till henne - de hade skickat en val istället för draken - och undrade om jag kunde tänka mig valen eller om jag fortfarande ville ha draken? Jag avskyr att vara krånglig, men det var just draken jag var ute efter till tösen, vilket jag också svarade. Lite senare meddelade tjejen på Paddington's leksaker att leverantören skulle skicka draken direkt till mig istället.
 
Det tog mig ett par dagar att få tillfälle att öppna paketet när det väl hade kommit och till min stora förvåning (och även besvikelse), visade det sig att försändelsen innehöll följande pusseldjur:
 
 
Valen. Exakt en sådan som jag meddelat att jag inte kunde godta. Var leverantören verkligen så envis med att få sålt den där valen?
 
Jag mailade till Paddington's leksaker igen och till slut kom vi överens om att leverantören (som finns i Träslövsläge utanför Varberg) skulle kontakta mig, så vi kunde ordna med ett byte.
 
För att göra en lång historia kort: det slutade med att leverantören (Fahrmans) - som för övrigt var mycket trevlig - kom till kontoret där jag jobbar för att byta pusseldjur. Så jag fick till slut draken:
 
 
Vad jag helt enkelt ville ha sagt med det här inlägget, är att jag uppskattar väldigt mycket när man kan lösa saker och ting på ett enkelt och smidigt sätt. Det var mycket trevligt och tillmötesgående av Fahrmans att komma förbi kontoret, så att jag inte behövde ta mig ut till dem - vilket är svårt för mig på vardagar när jag jobbar till kl. 17.00. Dessvärre är det inte alla säljare som är så här tillmötesgående, vilket är synd. Man riskerar att förlora kunder och kan dessutom få dåligt rykte.
 
När tösen ska få pusseldjuret har jag inte bestämt än. Får bli en framtida present.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie