Väderredaktören gör det igen

Jag har skrivit om det tidigare, men gör gärna det igen. Roliga saker tål att upprepas.
 
Jag brukar inte alltid läsa tidningen, men ibland händer det att jag läser Hallands Nyheter på lunchen. Dock brukar jag ha för vana att i alla fall titta på väderredaktörens lilla vädernotis på förstasidan. Oftast brukar den få mig att le. Som exempelvis den här notisen från juli:
 
 
 
Det är roligt att det finns humor här i världen. Man behöver liva upp stämningen ibland, med tanke på allt elände som händer runt omkring oss. Vi klarar inte av att hela tiden vara superallvarliga. Man måste få skratta och koppla av också. Sedan kan man återgå till att göra världen till en bättre plats. Fast å andra sidan, det är väl till att göra världen till en bättre plats om man kan få andra att skratta och vara glada?
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie