Jag klarade det!

I fredags, ca kl. 23.10 blev jag klar med novellen till Novellix novelltävling och kunde skicka in den! Hade inte skrivit något på den under november på grund av tidsbrist i anledning av att älsklingen först opererade knät och sedan var bortrest i två veckor. Därför hade jag gett upp tanken på att hinna bli klar med den, men när jag ändå hade möjlighet i fredagskväll kunde jag helt enkelt inte låta bli.

Slutet blev totalt annorlunda än vad jag hade tänkt mig från början, men jag gillade ändå avrundningen. Jag avslutade den på ett sätt som kan bädda för fortsättning. Eller att jag gör en längre berättelse av den längre fram.
 
 
 
Fast tills vidare blir det att avvakta vad Novellix anser. Om jag vinner, kommer den att ges ut som e-bok under våren 2019! Om jag inte vinner, finns det alltid möjlighet att använda den i andra sammanhang. Det finns ett fikamoment i berättelsen, så om Ariton Förlag vill ge ut en ny fika-antologi, har jag alltid ett bidrag klart. Men än så länge håller jag tummarna för att Novellix gillar den.

Nu finns det några andra novelltävlingar som jag skulle vilja försöka delta i, men om jag hinner är en annan fråga. Jag ska försöka skriva om dem så snart jag kan. En novell har deadline nu i början av december (tror att det var runt den 10:e). Jag tror inte att jag har berättat om den tidigare? Jag ska dubbelkolla och om jag inte har tipsat om den innan, kommer det (förhoppningsvis) komma ett inlägg under morgondagen.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie