Tio år som blodgivare

Nu i december - jag tror att det var någon gång i början - har jag varit blodgivare i tio år. I december 2008 blev jag godkänd som blodgivare på Malmödroppen (tror jag att blodcentralen i Malmö hette på den tiden). Därefter har jag försökt ge blod någorlunda regelbundet (= så snart jag har kunnat). De längsta uppehållen har varit i samband med när jag har bytt blodcentral (vid två tillfällen, innan deras nuvarande system kom igång) och i samband med min graviditet ( ca 18 månader).
 
 
Jag har aldrig ångrat mitt beslut att bli blodgivare. Tvärtom. Varje dag är jag stolt över att jag hjälper till att rädda liv. Och det krävs inte alls särskilt mycket från min sida. En gång var fjärde månad går jag dit (= ca tre gånger per år, beroende på när på året jag börjar gå dit) och själva besöket tar kanske mellan en halvtimme och en timme, beroende på väntetiden. Så maximalt tre timmar per år (väldigt grovt räknat) ägnar jag mig åt blodgivning. Det är ingenting! Tänk vad mycket "strunt" man ägnar mer tid åt varje dag.
 
Besök gärna GeBlod.nu. Även du kan bli en vardagshjälte och rädda liv.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie