Bokåret 2017

Nu har jag hunnit fixa till min lista över lästa böcker 2017 och så här såg det alltså ut.

Jag inledde året med 198 st olästa böcker och under året tillkom 12 st. Dock lyckades jag läsa 15 st av mina böcker och en lånebok från biblioteket, så vid årets slut återstod 195 st olästa böcker i hyllorna här hemma. Jag hann inte med två böcker från min planering. Dessa två ska jag försöka läsa under det här året istället.

När jag säger olästa böcker, syftar jag på fysiska böcker. Räknar man med e-böckerna jag har och de jag fick på julafton ihop med en ny läsplatta, blir de olästa ännu fler... Dock tar ju inte e-böckerna någon plats och därför räknar jag inte dem.



Och hur väl lyckades jag med kaosutmaningen 2017 då? Jag har valt att följa den här kaosutmaningen.

1. En bok i en genre du vanligtvis inte läser.
Boken om Anna Book

2. En bok med ett djur på omslaget.

3. En bok på ett annat språk än svenska.

4. En bok från Afrika.

5. En bok från Asien.

6. En bok från Amerika.
Biten

7. En bok från Oceanien.

8. En bok från Europa (inte Sverige)

9. En bok med en tonåring huvudperson.

10. En bok med fler än tre hbtq-personer.

11. En bok med något rött på omslaget.

12. En bok som kommer som film 2017 eller 2018.

13. En bok publicerad 2017.

14. En bok publicerad innan 2000.
Kärleken till ett barn 

15. Ett seriealbum.

16. En bok du tycker att alla borde läsa.
Från dödstankar till livsglädje

17. Sista boken i en serie.

18. En bok som har mer än en författare.
Det fördolda

19. En bok du valde på grund av bilderna.
Harem

20. En bok om något du brinner för.

21. En tegelsten (på över 500 sidor).
Drömfångare

22. En bok på under 150 sidor.
Pojken som kallades Det 

23. En lånad bok.
Föda utan rädsla.

24. En faktabok.

25. En bok för barn.

26. En klassiker.

27. En hyllvärmare.
Den röde Buddha 

28. En bok som vunnit ett pris.

29. En bok du länge velat läsa.
Stalker 

30. En somrig bok.

31. En bok som utspelar sig före år 1900.

32. En bok som utspelar sig under eller handlar om andra världskriget. 

33. En bok som utspelar sig norr om Uppland.

34. En hypead bok.

35. En bok vars titel börjar på L.


Totalt lyckades jag med 11 av 35 punkter. Underkänt med andra ord. Nåväl. Ska bli intressant att se hur 2018 blir i bokväg.

Ha det så bra
Kramar 
Jessie