Ofrivillig promenad

Jag hade  bestämt innan att från och med årsskiftet skulle jag börja ta med tösen till öppna förskolan, så att hon kunde få börja träffa andra barn. Föräldragruppen vi är med i träffas kanske en gång i månaden, så de barnen träffar hon inte så ofta och nu har hon blivit mer intresserad och uppmärksam på sin omgivning.

Sagt och gjort, jag och tösen klev upp tidigt igår för att äta frukost och klä på oss och sedan bar det iväg. Öppna förskolan har tydligen gemensamma aktiviteter kl. 10, så jag siktade på att vara där en stund innan dess.




Egentligen hade jag hellre velat vara hemma i värmen, i och med att jag var ganska trött. Fast eftersom det nu var för tösens skull som vi skulle iväg, fick jag svälja impulsen att stanna hemma i soffan och istället traska iväg längs den frosttäckta marken.

När vi väl kommit fram stod jag som en fåne och såg hur den öppna förskolan var låst och släckt. På hemsidan hade det inte stått om att det skulle vara stängt. Med andra ord hade jag alltså kunnat stanna hemma?! Nåväl, eftersom det inte fanns något att göra åt saken, fick jag vända om med en sovande tös i vagnen och handla på kvantum på vägen hem.

Nu på morgonen läste jag på förskolans blogg att de öppnar imorgon... Får se om jag går dit då eller tar det senare i veckan. Just nu känns tanken på sovmorgon lockande, med tanke på att jag och tösen stigit upp rätt tidigt både igår och idag. Jag får tänka på saken.


Ha det så bra 
Kramar
Jessie 

#1 - - Sabina:

❤️❤️❤️