Dagbok

Just nu är det så himla mycket som rör sig i mitt huvud, men som jag inte riktigt får grepp om. Tankarna sveper förbi och emellanåt växer därefter ångesten i mig. Under några veckor har jag haft ångest så gott som dagligen. Ibland vet jag varför jag fått ångest, men oftast har jag ingen aning. Och så här kan jag inte ha det längre. Något måste göras.
 
I början av veckan när jag var på väg till jobbet, bestämde jag mig för att jag ska börja skriva någon form av dagbok, för att få ordning på tankarna och verkligen få svart på vitt exakt vad det är som får mig att må dåligt. Jag har testat nästan allt möjligt för att bli kvitt min depression, men hittills har inget fungerat någon längre tid. Därför tänker jag mig att jag ska börja göra någon form av handlingsplan och en del av denna plan ska vara att skriva dagbok. Med handlingsplan menar jag helt enkelt att jag ska göra en lista på möjliga lösningar för att bli av med depressionen och ångesten. Att börja använda min lyckoburk (du kan läsa om den här och här) ska också vara en del i den handlingsplanen.
 
 
Just det där med dagbok tror jag kan vara en bra början. Då kan jag skriva ned allt jag kommer på som får mig att må dåligt och när jag på det sättet har kunnat sätta fingret på orsakerna, är det lättare att hitta lösningar. Då kan jag börja jobba på en lösning i taget. För mig funkar det inte för tillfället att ha för många bollar i luften, så det får bli just en lösning i taget. Problemet är bara att jag inte har så mycket tålamod. Jag blir lätt rastlös om jag inte får resultat på en gång. Det är också något jag måste jobba på - att tillåta saker och ting ta tid för att det ska kunna ge resultat.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie