Den viktiga fikastunden

Jag inser nu när jag ska skriva det här inlägget, att jag missade att berätta om en ny skrivtävling som Ariton förlag hade och där deadline var 8 juli. Temat var den viktiga fikastunden. Jag lyckades få ihop ett bidrag och skickade in det sista dagen. Om novellen räcker hela vägen fram får vi se. Man förväntas få svar runt 26 augusti.
 
 
Nästan med en gång visste jag vad jag ville skriva om. Som vanligt vågar jag inte säga för mycket om novellen - åtminstone inte innan jag vet om den blir antagen eller inte - men jag tror att det är ett "problem" som är vanligare än vad man tror. Dessvärre tycker jag själv att jag enbart bara skrapade på ytan. Fast den har potential, så om den inte blir antagen kanske jag använder den till min egen novellsamling - efter att ha utvecklat den såklart.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie