En planerad attack!

Varför händer sådant här alltid mig?!
 
Minns du att en mås eller trut bajsade på mig för inte så länge sedan? Jag drömmer fortfarande mardrömmar om det...
 
För två veckor sedan var jag med om en annan form av attack. Jag skulle gå bort till Lindex på lunchen och hämta tösens baddräkt som hade kommit. Jag tog ett äpple som jag åt på vägen för att stilla hungern lite. Jag gick över en gata och då höll jag på att krocka med en trut som kom farande. Eller, jag trodde till en början att det rörde sig om en olyckshändelse, men ganska snart insåg jag att det var trutens avsikt att flyga på mig. Den landade nämligen strax bakom mig och sedan flög den mot mig igen. Jag lyckades vifta bort den och den landade slutligen på trottoaren bakom mig, tittade lömskt på mig och gick efter mig en bra bit.
 
Truten på bilden har inget med den senaste attacken att göra.
 
"Varför gjorde den så?", undrar du kanske nu. Jag har ett enkelt svar: Mitt äpple.
 
Ja, nu har det tydligen gått så långt att man inte ens kan få äta ett enkelt äpple ifred. Jag ska snart inte gå ut mer. Lika bra att stanna inomhus. Där finns det i alla fall inga måsar/trutar som anfaller mig på olika sätt. Bara två katter och en bebis.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie