Kanelbullekladdkaka

Under midsommarhelgen gjorde jag - efter att ha sett att min syster gjort en likadan och att jag då blev nyfiken och sugen på att själv försöka - en kanelbullekladdkaka. Jag gillar kanelbullar. Jag gillar kladdkaka. En kombination av dessa låter därför alldeles förträffligt!
 
Jag följde det här receptet och fick följande resultat:
 
 
 
Den var förvisso god, men jag blev tyvärr rejält besviken. Jag tyckte inte att kakan var särskilt lik någon kladdkaka till konsistensen. Snarare en kanelbulle i kakformat.
 
För mig ska kladdkakor vara kladdiga (och ibland funkar det om de är sega). Den här kakan var för "torr" för det. Fast å andra sidan kan jag tänka mig att det kan vara svårt att få till en riktig kladdkaka som till smaken påminner om kanelbulle.
 
I fortsättningen kommer jag nog hålla mig till klassisk kladdkaka eller center- och dumlekladdkakor.
 
Har du smakat kanelbullekladdkaka? Vad tyckte du i så fall? Följde du något annat recept?
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie