Mandala i mobilen

För några år sedan läste jag på en blogg att det kan hjälpa ens psykiska mående att måla i målarböcker och ett tag kunde man knappt läsa om något annat på olika bloggar. Även jag har skrivit något inlägg om mitt målande, för älsklingen har varit så snäll och köpt några böcker till mig samt färgpennor. Dock var det ett tag sedan jag hade tid att måla.
 
För ett tag sedan hittade jag hur som helst en app som heter "Mandala målar":
 
 
 
Jag tänkte att jag i alla fall kunde testa den, i och med att man nästan alltid har telefonen med sig.
 
 
 
Det positiva med appen är att man kan välja mellan olika svårighetsgrader och kategorier.
 
 
 
Däremot tycker jag att det är lite småjobbigt att utföra själva målandet, eftersom det krävs att man zoomar hit och dit. Det är väl förvisso inte jättejobbigt, men tillräckligt för att jag snabbt ska tappa sugen. På det sättet föredrar jag vanliga målarböcker. Men visst, om man är på språng och inte har möjlighet att måla i en målarbok, men ändå känner suget av att vilja måla, passar den här appen ganska bra.
 
 
Har du någon egen erfarenhet av den här sortens appar? Har du något förslag på en annan app?
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie