Med i AlltOmSkrivande

I och med att jag medverkar i novellantologin Över en regnbågsfika, har jag fått besvara några frågor som skulle publiceras på AlltOmSkrivandes sida. En efter en har novellisterna presenterats och den 3 juli blev det min tur.
 
 
 
Känns lite läskigt att öppna sig på det här sättet. Jag tycker att det är en svår balansgång - vad man ska berätta eller inte. Många gånger har jag högst personlig inspiration till det jag skriver och är inte alltid något som jag vill prata om. Därför fick det bli en kompromiss den här gången - jag talade enbart om vad som delvis har inspirerat mig. Det ligger faktiskt lite mer bakom än det jag berättade om.

Jag ska försöka ta mig tid att läsa om de andra novellisterna. Är intressant att se vad som inspirerat dem till att skriva det de skrivit.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie