Bokmärken

Jag har genom åren sett att en hel del bokbloggare samlar på och stoltserar med sina olika bokmärken. Är man en bokläsare känns det i och för sig ganska logiskt att man också håller på med samlande av bokmärken. Tycker åtminstone jag.
 
När jag var liten samlade jag faktiskt på bokmärken. Eller, det var kanske inget regelrätt samlande. Det var nog mest att jag köpte bokmärken som jag tyckte var fina. Dock vet jag inte vart dessa har tagit vägen under de år som gått sedan dess.
 
För ett par år sedan skrev jag att jag skulle vilja börja samla på något igen och bestämde mig då för att det fick bli kylskåpsmagneter (vid det tillfället hade jag dessutom glömt bort den lilla, lilla bokmärkessamlingen som jag hade). "Hur har det blivit med det då?" undrar kanske du. Tja, sedan det inlägget har jag köpt EN kylskåpsmagnet. Den föreställer en del av Malmö. Att det inte har blivit fler har inte med lathet att göra, för jag har faktiskt letat efter snygga magneter. Problemet är bara att jag inte har hittat rätt magneter. Bara för att jag bestämt mig för att samla på dem, innebär det inte att jag köper vad som helst.
 
 
 
Nu har jag dock funderat igen och överväger att kanske börja samla på bokmärken istället. Eller, åtminstone försöka få till en någorlunda trevlig liten samling. Just nu använder jag första bästa papperslapp som jag hittar (trots att jag gjorde några egna tidigare med hjälp av vår laminator).
 
Antagligen låter jag knäpp som bestämmer mig för att börja samla på saker när jag är nästan 29 år. Fast vad gör det? Jag har ju alltid varit lite knäpp.
 
Samlar du på något?
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie