Fruktansvärt respektlöst

Jag blir fortfarande rasande och kokar inombords när jag tänker på detta...
 
Den 15-16 juni var det dags för den femte upplagan av Pride Falkenberg (jag ska försöka få till ett kortare inlägg om det senare) och på kvällen den 16 juni höll Alcazar en konsert på Rådhustorget. Vi gick dit med tösen (som naturligtvis hade hörselskydd för öronen) och oturligt nog började det regna när vi stått en stund på torget. Vi såg dock till att tösen höll sig varm och torr i vagnen och hon somnade till och med en stund. Fast bara en liten stund innan Alcazar skulle börja spela, vaknade hon och blev ledsen. Älsklingen försökte trösta henne och det slutade med att vi ställde oss borta vid butikerna på andra sidan torget. Tösen - som lugnat sig och var glad - låg/satt i vagnen och gungade i takt till musiken emellanåt.
 
 
Någonstans mot slutet av konserten gick älsklingen bort en bit för att fotografera och filma, medan jag stod kvar med tösen. Jag tittade emellanåt till tösen för att se så att allt var bra med henne och ena gången såg jag att hon leende tittade på en kvinna som stod bredvid oss. Automatiskt tittade jag på kvinnan för att se hennes reaktion och fick då se att hon själv såg på tösen, medan hon vinkade och log - samtidigt som hon höll upp sin telefon mot tösen.
 
Jag blev iskall inombords och bara stirrade på kvinnan. Stod hon verkligen och fotograferade min dotter - utan att prata med mig först? En främmande kvinna som inte alls kände oss? När hon upptäckte att jag stirrade på henne, vände hon mobilen mot scenen igen. Under några sekunder stod jag och var rasande och till slut tog jag ett steg mot kvinnan för att tala om att hon genast skulle radera bilden/bilderna på tösen. Det var då jag såg det. Hon hade inte fotat tösen. Hon hade filmat henne - LIVE. Det stod "Live" i ena hörnet av inspelningen.
 
 
 
Kvinnan fortsatte filma som om ingenting hade hänt och då sade jag, så högt jag kunde, att om hon hade filmat min dotter, krävde jag att hon genast raderade filmen. Troligtvis hördes jag ganska tydligt, för hon verkade stänga av filmen rätt så snart efter att jag sagt det och stod och pillade med telefonen en stund. Hennes make (?) kom och ställde sig hos oss och började prata vänligt med mig och skrattade. Jag sneglade på kvinnans telefon och såg att den laddade lite. Efter en stund sade hon att hon hade raderat filmen och sedan gick de iväg.
 
Jag och älsklingen har valt att inte lägga upp några bilder eller filmer på tösen på nätet (förutom en bild på när hennes hand håller älsklingens tumme - men den är oskyldig och man ser inte tösens ansikte). Naturligtvis vet jag att jag inte kan hålla henne borta från nätet till hundra procent, men att stå och filma en annans barn - och dessutom LIVE-sända det - utan att be om tillåtelse först, är så fräckt och respektlöst att jag saknar ord. Vem gör sådant? Det hade varit skillnad om tösen råkat komma med som en del av bakgrunden (om du förstår vad jag menar), men nu riktade kvinnan sin telefon rakt mot tösen.
 
Jag har fortfarande inte smält det. Vad är det för fel på människor egentligen?!
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

Vissa människor är helt sjuka i huvudet

Svar: Verkligen... Blir alldeles mållös.
Jessica