Ibland vill man vara övertydlig

När min chef har varit på en förhandling i domstol, får jag efteråt tillbaka akten för att dels sortera upp den, dels skriva in i faktureringsboken vad hon slutligen yrkade. Jag har för vana att - oftast i alla fall - räkna igenom alla poster, för det händer ibland att hon råkat räkna fel. Efter att själv ha protokollfört vid brottmålsförhandlingar, vet jag att det kan bli stressigt för advokaterna precis på slutet då de ska räkna ihop och fylla i sina kostnadsräkningar, innan de ger in dessa till rätten.
 
I förra veckan upptäckte jag däremot att jag själv hade råkat göra ett fel i en kostnadsräkning:
 
 
Det pinsamma är att detta fel upptäcktes EFTER förhandlingen. Med andra ord har min chef gett in kostnadsräkningen så här...
 
Aja, jag kan alltid köra med att jag ville vara riktigt tydlig med att det är kronor vi yrkar och inget annat. Tror du det håller?
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie