Jakten på bokmärkesalbumen

Nu i helgen letade jag igenom kartongerna med fotoalbum som står i klädkammaren, men kunde inte hitta mina bokmärkesalbum som jag nyligen kom ihåg att jag hade när jag var liten. Kanske finns de nere i förrådet i källaren, men jag har en ond aning om att jag antagligen har varit klantig och antingen sagt till mina föräldrar att de kan kasta dem eller ge dem till min syster.
 
Just nu har jag ingen möjlighet att stå nere i förrådet och leta igenom alla kartonger efter dessa album. Dessutom är det ingen brådska. Det kommer dröja flera år innan tösen eventuellt visar ett intresse för bokmärken. Så jag har tid på mig att försöka hitta dem.
 
 
 
Jag funderade ett ögonblick på att - om jag nu inte hittar mina gamla album - kanske börja samla lite smått på bokmärken för tösens skull. Fast om det senare visar sig att hon inte är intresserad av bokmärken, då kommer samlandet ha varit helt i onödan. Det är bättre att ha is i magen och se om jag hittar mina gamla album.
 
Det vore väldigt roligt om jag har kvar dem. Om inte annat så för min egen skull - att titta igenom albumen kommer säkert föra med sig gamla minnen. Och den här gången kommer minnena vara av den bra sorten. Åh, jag hoppas verkligen att jag hittar albumen.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie