Ärlighet

I ett gammalt Dilemma-avsnitt som jag lyssnade på, sade panelisten Tony Irving något intressant om ärlighet. Han sade att han bryr sig inte ifall hans man är med andra, så länge han är ärlig om det. Fast om han skulle ljuga - oavsett vad - skulle Tony Irving lämna honom.

Det är exakt så jag känner. Jag värdesätter ju ärlighet väldigt högt och är av åsikten att saker och ting går att lösa, så länge man är ärlig om det. Och då pratar jag om ärlighet i förväg. Inte att man erkänner efter att saker och ting hänt när man blivit påkommen. Då är det redan för sent så att säga.


Naturligtvis kan sanningar göra ont och det kan vara svårt att bara glömma och gå vidare, men jag tror ändå att det är lättare att göra det så länge man är ärliga mot varandra. För mig skulle det göra mer ont om älsklingen skulle dölja eller ljuga om något för mig. Det skulle vara svårare att dra ett streck över.

Vad tycker du själv? Skulle vara intressant att höra din syn på saken.

Ha det så bra
Kramar 
Jessie